Silent hill Homecoming
Bevezetés:
Kezdeném azzal hogy nem játszottam az előző részekkel ez az első silent hill es játékom csak a
filmet láttam ami nagyon tetszett. A játék elégé hasonlít a filmre
de olvastam az előző részekből teszteket így azért össze tudom rakni hogy a
film kicsit másabb volt mint a játék aki megnézi és elolvassa a teszteket pl. a
gamekapocs.hu n az megérti miről beszélek. És aki nem látta volna
az nézze meg a silent hill
filmet nagyon jó lett és kicsit képben leszünk a játékkal kapcsolatban.
ZzZzZzZz…. ÁáÁáÁáÁ egy szörny
jaj csak álmod.... ÁáÁáÁáÁáÁ.
Szóval a
történet röviden annyi hogy vagyunk egy alex nevű
volt katonával, aki visszamegy szülő városában, hogy megnézze, mi van ott, de
mikor oda ér rá döbben, hogy itt nagy bajok vannak öccse eltűnt anyja
megbolondult és szörnyek járnak kelnek az utcán és alig vannak a városban élő
emberek ráadás még a várost is sűrű köd lepi, és úgy néz ki silent
hill benn vannak a válaszok. Tehát meg kell keresnünk
alex kisöccsét jost és
fényt kell derítenünk mi, történik a városkánkban.
A köd
mindent ellep, csak te tudod megállítani!
A játék
elején egy korházban vagyunk ahol megtanuljuk a játék
kezelését itt leszögezném hogy elég sok embernek nem tetszett a harc rendszer
nekem semmi bajom nem volt vele. Lehet kombozni és szép
kivégzéseket is előtudunk, vele hozni
tudunk gyorsat és erőset ütni ezek keverésével tudunk kombozni hogy harcolni tudjunk az Lt
kell lenyomni és akkor tudunk ütni lőni és atbbi. Bele kell jönni ez egy túlélő horror nem pedig egy hentelj amennyit bírsz bolt akinek
nem kézre álló a harc az fusson el. Ha nincs bekapcsolva a zseblámpák nem
fognak olyan könnyen észrevenni. viszont ha észrevesznek, akkor bármeddig követnek,
de ha bemenekülünk, valahova oda nem tudnak utánunk jönni ámde kint megvárnak.
A szörnyek MI nem rossz, ha észrevesznek megtámadnak
ha nem csak simán sétálgatnak és elég nehéz úgy megölni őket hogy legalább
egyszer meg ne sebeznének. A szörnyek is elég változatosak, de nem csak szörnyekkel,
emberekkel is harcolhatunk vagyis valami eszkimó szerű
szektás emberekkel. A játék rendkívül izgalmas és rejtélyes
na meg ijesztő bár nem azt mondom hogy nem bírtok majd este aludni mert nem úgy
félelmetes ahogy azt gondolná az ember a játék addig félelmetes amíg játszunk
vele miután kiléptünk már nem fogunk félni max fél óráig
még azon leszünk hogy hu bazz rendesen beszartam attól
a monstátol, de utána már nem érzünk semmit. Viszont
játék közben na az már más tészta amikor épp bele
éljük magunkat és megvizsgálunk egy halott dögöt és megmozdul akkor én rendesen
befostam meg mikor a beszakadt plafonból lezuhantak a hullák meg még pár helyen.
A játék nem a szörnyektől, na jó azok tol is de főként
a hangulata miatt félelmetes a mindent elfedő köd alig látunk valamit a néhány
ott maradt ember amiket mondanak pl. a bíró aki elég rendesen titkolódzik a
lánya aki a végeláthatatlan eltűntek plakátjait teszi fel a kereskedő amit az órákról
mond alex érzelmei mind mind
fenomenális olyan filinget ad a játéknak amitől szomorúak
leszünk és a szomorúság félelemmel is eltölt. (Gondoljunk csak bele alex helyzetébe katona jó pár éve nem látta a családját
haza ér rémalmai vannak az öccse eltűnik az anyja
bedilizett a várost köd fedi és szörnyek vannak mindenfele az emberek félnek és
titkolóznak kiderül hogy alexot nem szeretik valami nagyon
a szülei és meg akarják ölni na én azt hiszem nem lennék a helyzetében és ti?).
Visszatérve a hangulata jó és a hangulathoz mi szokott hozzá tenni? Igen a
hangok/zenék ez is fantörpikus a játékban szomorú borongós
zene szól ami nagyon illik a játékhoz megyünk az utcán
a ködben sirok vér minden felé közben halk zongora és
hegedű szól. És ha harcra kerül a sor átvált a zene egy kicsit akciósabb nem
egy hard rock ra de egy
kicsit ütősebb zenére a hangok is jók az emberekhez illenek a szinkron hangok a
szörnyek morgása a recsegés a koppanás a frászt hozzák, azt embere mindig hátra
akarunk nézni hogy, lehet hogy mögöttünk van egy
szörny. A játékban az emberek nem csak úgy vannak
beszélgethetünk velük kérdéseket és válaszokat kaphatunk jó pár dologra és a
játék végét is befolyásolják. Mivel a játéknak öt befejezése van ezek a
cselekedeteink és beszélgetéseinktől függnek és az újra játszhatóságát is növelik,
ha egyszer végig visszük kapunk új fegyvereket amik az
első végig játszásban nem voltak elérhetők. A játék nem lineáris
sőt a városban bármerre elmehetünk és körbenézhetünk ha felkészülünk a szörnyek
támadására. Itt még egy kis hangulat fokozó van ugyani
nem kapjuk meg a térképet hanem nekünk kell minden hej térképét megkeresni ami
néha ceruzával vagy zsírkrétával van rajzolva. A játékban van
egy naplónk ahol a megtalált segítségek pl. hogyan használjuk a kézifegyvereket
elraktározzák nekünk ha egyszer megtaláltuk valahol és ha elfelejtenénk újra
elolvashatjuk. A játék folyamán találhatunk feljegyzéseket
amiket elolvasva újabb infókhoz juthatunk és találhatunk gyerek rajzokat amihez
mindig van valami írva valamint fényképeket is gyűjthetünk ami úgy szint valami
okosságot mond el. A játékban különböző fejtörőket is találunk, ami színesíti a
játékmenetet. A játékban medikitel illetve healt drinkel tudjuk feltölteni a
hp nkat. Löszert elég keveset hordhatunk magunknál és elég keveset
kapunk is leginkább közel harcban fogjuk kamat osztatni alex
katonai képzését.
A kinézet is
számit TESCO
A Homecoming az első next gen konzolra megjelent silent hill és a grafikája szépre sikeredett a karakterek jól
néznek ki a köd kiváló a város optimális viszont a textúrák elég silányok
lettek egy-két helyen. Az ellenségek is rendben vannak , az animációk is , a
videók is jól elletek találva a , a játék képminőségébe
egy kis interferenciát is belevittek így olyan mint ha kamerán keresztül
látnánk a dolgokat de nem egy fix pontból mert a kamerát mint általában minden tps ben (vannak kivételek)
forgatni lehet. Az árnyékok valami hihetetlen élethűre sikerültek nagyon tetszett.
Hallod? A
halál sikolyokat.
Egy túlélő
horror játékban a hangok nak is komoly szerepük van hiszen egy tök néma szörnytől és ha mondjuk böfögést
hallunk koppanások helyett akkor nem fogunk annyira betojni a játék tol mint
mikor egy rendes rémisztő szuszogások koppanások csörgések morgások lövések hallatszanak.
A játék ezen szempontok szerint is megfelel mint említettem
folyton lehet hallani hogy nem csak mi vagyunk a helyen vagy csak öreg az
épület ki tudja vagy-vagy. Szóval a karakterek hangjai rendben voltak az
ellenfelek hangjai rendben voltak a zenek fantasztikus az efektusok
pompásak. Ezen a helyen a silent hill
rendkívül kimagaslót mutatott.
Óóó ez a
hangulat tisztára mint ha egy temetőben lennék pedig ez
már 1986 óta sir kert.
Szóval a hangulat
briliáns annyira össze dolgozik minden hogy szinte
hihetetlen a grafika a hangok a hangulat a zene nem is tudom ez most tényleg
megtörtént? Ez is kimagaslóan jó lett a silent hill ben bár nem annyira félelmetes
mindig passzív félelemben leszünk amíg játszunk hisz
nem tudjuk mikor hol támadnak meg és hol találkozunk még életben maradttal és
kevés a hp és a lőszer.
Multizunk?
Nem? Na mind egy.
Multi nem lett de nem gond hogy nézne ki te jó ég jó hogy ki hagyták úgyis
az-az 5 szőri végigjátszás bőven elég lesz higgyétek el nekem na megyek és
megnézem még egyszer a silent hill
filmet helosztok.
Összegzés:
Grafika: 8,5
hangok:10
hangulat:10
történet:
9,2
multyplayer:
nincs
9,5
Mindenkép próbáljátok ki ha horrora vágy tok.