HTML

jó xbox 360 játékok

A jó és a rossz xbox 360 játékokat mutatom be.

Friss topikok

  • Petya S Kennedy: nagyon ász(szerezd meg) (2009.08.17. 10:16) 3 ledes hiba
  • Petya S Kennedy: @gerry666: nekem csak az nem amit a végén okozott (2009.08.09. 17:43) Resident evil 5 teszt

Linkblog

Velvet assasian teszt

gerry666 2009.06.01. 12:14

Velvet Assassin

Velvet Assassin avagy Sam Fisher II. Világháborús női kiadásban

Bevezetés:

 

A játékban Violette Summert brit titkos ügynököt alakítjuk, aki Franciaországban tevékenykedik a német megszállás idején. A játék a Splinter Cell féle lopakodós játékok táborát hivatott erősíteni. Alapvetően jó alapötlettel bír, a második világháborús kémnős történettel még nem igen adtak ki játékot. Ám a megvalósítás valami rettenetesre sikeredett.

Kezdjük a bemutatását az elején ellentétben a játékkal, amely in medias res egyből belecsap a lecsóba. A főhősnő valahol Franciaországban fekszik egy korházban. Súlyos sérülései vannak, és éberkómában van, mivel haljuk a körülöttünk lévő két ember beszélgetését. Violette visszaréved a múltba és újraéli, vagyis álmodja korábbi küldetéseit.

 

A játék egy ….

 

 Na itt kapjuk meg mi az irányítást. A mi feladatunk az adott küldetés végrehajtása. A küldetések változatosak az elvégzendő feladatok palettája is széles. A küldetéseket amolyan fényképalbumszerű képek illusztrálják, a hangi aláfestést pedig maga Violette szolgáltatja. A hangulat a játék elején magával ragadó, a környezet realisztikus, a kidolgozása is akceptálható. A környezetet valósághűen megcsinálták, a földön heverő gyermek holttestek, a kivégzett emberek a véres falak mellett, a felakasztott hullák, ezt színezi még a náci katonák beszélgetése és a főhősnő mélabús megjegyzései. Ám a pálya annyira lienáris, hogy az már valami siralom. Az őrök likvidálás szinte mindig kötelező. Ám ez a játék leggyengébb része. Árnyékban kell lopakodnunk amíg meg nem közelítjük az ellent, de elég gyakran mozgásban van, és miért is ne sokkal gyorsabb, mint mi, ha felállunk pedig már kapjuk is golyót az mp40-esből. Életünk nem túl sok maximum két lövés és padlót fogunk. Élet csomagok vannak a pályán, de nem sok jelentősége van, mivel vagy sikerül a tervünk, vagy kezdhetjük is elölről.

 

Mi van ez most mi a ráknak? Hogy legyen -,-. Ja!

 

 Számomra a legnagyobb rejtélyt a skill rendszer jelentette. A pályákon különböző helyekre elrejtve találunk mindenféle relikviákat, ezekkel fejleszthetjük és az érte kapott XP-t beválthatjuk háromféle képességünk tuningolására, a lopakodás az erő és a morfium. Az előbbi kettőnek nincs semmi értelme, mivel maximumra tuningolva a lopakodást is ugyanolyan marad, mintha abszolút semmivel se nyomattuk volna feljebb. Az erő egy vicc sem a lövéseink nem lesznek halálosabbak, sem a tőrdöfésünk. A morfiumnál legalább érzékelhető a hatás vagyis több morfinos fecskendőt cipelhetünk magunkkal, naná hogy a pályán max 2-3 darab van belőle és használni is csak akkor érdemes, ha a német baka szemben áll velünk, és az istennek sem akar onnan elmozdulni, ám ha ez nem lenne elég az utolsó pályákon már nem is használhatjuk. Az egész Xp- rendszernek annyi értelme van, mint egy gyíkoknak készített lábszárvédőnek. Ez a fejlesztési rendszer, mintha amúgy is divat lenne a mostani játékoknál, mint pl, a Godfatherr 2 vagy az X-men Wolwerine, csak ott legalább van is valami gyakorlati haszna. A pályákon találhatunk leveleket, amiből infókat szerezhetünk, amik a játék szempontjából teljesen lényegtelenek. A harcrendszer, már ha lehet annak nevezni übergagyira sikeredett. Ha sikerült a harmadik birodalom katonája mögé kerülnünk akkor a kivégzés funkció elérthetővé válik, az annyit jelent, hogy a hölgyike különböző jobbnál jobb módszerek is mert az ellenség likvidálására ilyen például a sima nyak elvágás, a mezei fejlövés, különböző késes kivégzési trükkök, mint a fejbeszúrás, az akhillesz ín átvágása, majd szíven szúrás. A játéknak ez a része élvezetes és látványos, de naná, hogy ezt se sikerült megfelelően kivitelezni mivel a német katonák sajnos általában többen vannak, és elég gyakran figyelik egy mást, ezért nekünk gyakran nem igen van időnk ezen efekt végignézésére, mivel még a holttestet is el kell rejteni. ám a legidegesítőbb az amikor a csaj leszúrja az ellent, majd a holtesten még elvégez valami 10 döfést még, na ilyenkor szinte tuti a bukta.

 

Krisztián gyere ki felelni. Mit tudsz Viollete Szaborol? Ööö róla csináltak egy …. játékot. Jól van 5 ös.

 

 A játékban különböző fegyverek állnak rendelkezésünkre luger sniper, hangtompítos pisztoly shotgun gs 40, a jelzőrakétapisztoly nekem különösen tetszett, mivel nagyon ötletes (ami igazi anomália ebben a játékban) simán felgyújtja az ellent. A célzó rendszer, viszont kritikán aluli. A fejlövésen kívül semmi nem okoz azonnali halált, a célzás viszont igen nehézkes fejlövést is max pár méterről tudunk leadni annak az esélye, hogy viszonylag messzebbről lelőjünk valakit csekély. Szemtől szemben tűzharcban kb annyi esélyünk van, mint háromlábú sünnek a négysávos autópályán. Ha korabeli fegyverek tényleg ennyire pocsékak voltak, akkor már értem mért vesztettek a németek. A lőszer annyira korlátozott, hogy szinte hihetetlen. max 1-2 tár pályánként. Ami számomra felfoghatatlan az , hogy miért nem tudjuk elvenni a hullák fegyverét, miért csak fémszekrényekből tudunk lenyúlni. Az őrök megzavarására különböző módszerek vannak rádió le kapcsolása, fényforrások kioltása, mai mindig egyet jelent a biztosíték szekrény megrongálásával. Mievl Violette gyerek korában sok répát evett tud fütyülni, ami igen hasznos tud lenni mi fütyülünk egy sötét helyen az őr odajön, majd megöljük. A hölgyemény képességeit erősíti az a tény, hogy csukott szájjal fütyül. A katonák ártalmatlanítására van néhány ötletes módser pl. ha mögé lopakodunk és kihúzzuk a gránátja biztosítószegét, ha mázlink van még társait is felrobbantja természetesen nem minden katona hord magánál gránátot. A vizes pocsolyákban gyakran vannak lámpák, naná, hogy oda rakták őket. Ha mi meghúzzuk a bekapcsoló kart, mikor a katona benne áll meglepő módon megrázza. A pályán vannak robbanó és méreggel és robbanásveszélyes anyaggal teli hordók, ha ezekbe belelövünk, akkor az ártalmatlanítja a környéken álló katonákat. Nem meglepő módon ezzel is probléma van elképesztő módon a hordók felrobbanása és a golyó becsapódásának pillanata között fáziskésés van ez azért gond mert ha nem vagyunk takarásba, akkor becsapódást meghalják a katonák és mielőtt távoznának az élők sorából még belénk eresztenek egy sorozatot. Ezek az alternatív ártalmatlanítási módszerek kb. háromszor fordulnak elő típusonként.

 

Jótól lopni nem bűn csak nekik L

 

A játékban mint már említettem használható morfin aminek az a hatása hogy vérplazmák jelnnek meg a tőrrel a kezében hálóingben futkorászó csaj mellett, ekkor egy rövid ideig láthatatlanok leszünk amit kihasználva odamegyünk az ellenséghez és megöljük. Ez szinte semmit sem dob a játék élvezhetőségén. A játék során kétszer női SS ruhába bújunk ekkor az ellenséges katonák távolról nem fognak gyanút. Dejavue érzésem van mintha ilyet már láttam volna valahol (Hitman). A ruhát nem vehetjük ám fel akárhol, lévén, hogy nőről van szó nem öltözhetünk csak úgy át a placc közepén, csak szekrényekben vagy WC-kben tehetjük ezt meg. Jó hogy nem egy komplett öltözőhelyiség kell neki. Az álruha kiiktatja egyik legfőbb képességünket a lopakodást ami pedig néha így álruhában is hasznos lenne. Ja és, hogy miért vesztjük el ezt a képességünket, na most kapaszkodjatok meg, mert kopog a női SS bakancsa sarka hát hogy a … Száloptika hilyán az egyik legősibb módszert alkalmazzuk a szobák feltérképezésére, a kulcslyukon keresztül történő kémlelést. El bújhatunk a korabeli toy-toy pottyantós WC-k be és a szekrényekbe, mert ott soha nem keres senki. A játék készítői szinte majdnem kimerítették a lineris pályaszerkesztés fogalmát. A játékban van térkép, ami mutatja küldetésünk célhelyét, de minek, amikor csak egy felé tudunk menni. A dobozok, törmelékek mindig úgy állnak, hogy csak egy felé tudunk menni, egy-két ajtó kivételével minden zárva van .Valami okból kifolyólag nem lehet ugrani, csak ha meg jelenik az akció gomb van lehetőségünk fel vagy le mászni, vagy akár átugrani. Ám a mi a leg zavaróbb, hogy minden feladat csak egy féle képppen hajtható végre, pont úgy ahogy azt a készítők megtervezték. Az őröket mindig egy adott féle képpen érdemes eltenni lábalól, általában század másodpercre pontosan be van osztva az időnk, ah egy kicsit tétovázunk az őr megfordulhat és észrevehet. Minden őrt egyszerűen nem is lehet lopakodva kivégezni, hanem csak tűzharc során, ami mint ahogy már említettem nem könnyű feladat. Neki lehet állni megpróbálni lopakodva megcsinálni, de kb a 10 próbálkozás után az ember feladja, ha még se akkor lehet vele szarakodni bőven.

 

A legrosszabb is drága Velvet Assasian.

 

A fő küldetések mellet vannak mellék missziók, ami nem jelent mást SS vagy Gestapo tisztek kivégzésénél. Ezért egyetlen jutalmunk, hogy a hősnő  elégedetten nyugtázza, hogy azok se ártanak már senkinek. A mai profitorientált világban mi értelme van egy olyan dolognak, amiért nem jár jutalom. A mesterséges intelligencia egyszerűen nevetséges a katonák mechanikusan köröznek egy megadott útvonalon, ám a legkisebb zajra is felfigyelnek, ám néha a bugok hatásár egyszerűen letérnek az útról. Ha egyszer észrevesznek német káromkodások közepette okádják ránk az ólmot, vagy mint az őrült neki állnak keresni minket. Ha egyszer megtaláltak, nekünk kaput, egyszerűen bárhonnan eltalálnak, mint a régi CS-ben átlőnek a falon meg ilyen kis apróságok. Amint megtalálják társaik hulláját, rögtön odarohannak megnézni, hogy él e még majd hatalmasa felkiáltással konstatálja, hogy „lelőttek egyet a mieink közül”, mintha messziről nem venné észre, hogy a saját embere lenne, ezt általában érdemes kihasználni. Mindezek után neki áll keresni minket, ha nem talál meg folytatja az őrjáratot, mintha misem történt volna. A chek pointok igen bugyután lettek elosztva, nem teljesen értem, hogy miért két katonával az intró előtt menti el, meg ilyenek Ráadás hogy nem elég hogy kevés a chek point még ha kinyírunk fél hadsereget akkor valaki észrevesz és kezdhessük előröl a legutolsó chek pointnál ami fél hadsereggel azelőtt volt. És ha megint észrevesznek megint kezdhessük  előrölL. Plusz öröm hogy a mentéseket se tárolja el rendesen a játék ha végre elérünk egy chek pointhoz és elmenti végre a játék az állást . Akkor elvárnánk hogy ha meghalunk a legutolsó chek pointra töltsön vissza de nem ő a kettővel ezelőtti chek pointra dob vissza. És ezt csak úgy lehet megoldani ha meghalunk kilépünk megkeressük a nekünk jó chek pointot és betöltsük hát nem jó mindent ránk hagynak a készítők hogy ba..nák meg.

A játék tele van bugokkal, de valami töménytelen mennyiségben a teljesség igénye nélkül felsorolom a legidegesítőbbeket. Ha sötétben vagyunk, akkor azt egy viola színű körvonal jelzi. Ám amikor a legsötétebb helyen vagyunk és szövögetjük tervünket az akció végrehajtásához, egyszer csak minden előjel nélkül észrevesznek, majd egy „ATTACKE” kiabálással egybe kötve lelőnek. Elképesztően idegesítő tud lenni. A katonák, néha minden ok nélkül váratlanul megfordulnak. A már a teszt során említett bugokon kívül előfordul, hogy a hordó felrobban de a katona érintetlen marad, vagy a tőle két centire álló társa meghal, de ő vígan ácsorog tovább. Előfordult, hogy a teljes sötétségben másztam fel a létrán, majd az egy emelettel lejjebb álló lángszórós náci a félig zárt ablakon keresztül nemcsak észrevett, de a fizika törvényeit meghazudtolva a lángszórójával telibe trafált. Megtörtént, hogy észrevettek (ez még nem is olyan meglepő☺) menteni próbáltam a menthetőt és befutottam egy szobába, amikor is a zárt ajtón keresztül a sarokban lelőttek. Nem folytatom tovább a bugok részletezését, mert arra egy külön cikk is kevés lenne. A játékban akadnak figyelmetlenségből adódó hibák, amik azonnal szemet szúrnak. És most egy kis spoiler következik. A játék végén egy szál semmibe flangálunk, A hátunkon egy hatalmas gépfegyver figyel, amit nem tart semmi, a csaj jobb, mint Uri Geller egyszerűen a puszta kisugárzásával megtartja. Ugyanekkor a hatalmas tőrt egyszerűen csak előhúzza a semmiből, ugyan úgy, mint a lugert. Az egy szál fehérneműben mezítláb futkorászó és közben nácikat irtó kémnő szinte már nevetséges, koránt sem a kellő hatást éri el. Amikor Bruce Willis a Die Hard-ban majdnem abba halt bele, hogy nem volt cipője.

Összességében a játék kevés, vagy szinte semmilyen újítást nem hozott. Rengeteget koppint korábbi klasszikusokból. A jó megoldások is elvesznek borzalmas meegvalósításban. A feltűnően sok hiba és bug, mind az amúgy sem nagy játék élményt még tovább rombolja. A játék hangulata az első két pályán magával ragadó, itt még szinte el is hinnénk, hogy egy frenetikus game került a kezünkbe, a játék közepe felé már csak pár másodperces részek ragadnak meg minket, a végén pedig úgy vagyunk vele, hogy bár lennénk már túl az egészen. A játék tele van értelmetlen felesleges dolgokkal. Gyengébb idegzetű játékosoknak egyáltalán nem ajánlott. Csak is és kizárólag erő idegzetű lopkodós játékokat kedvelő hard core gammereknek ajánlott. Végül megemlíteném hogy a játék semmilyen téren nem közelíti meg az alapként, és etalonként szolgáló Splinter Cellt

 

Játékélmény: 5 Eleinte kiváló néhol a játék folyamán egész jó, de legtöbbször szar

Grafika : 8 Szódával elmegy

Zene: 8 pár jó dallam ismétlődik, jobb, mint maga a játék

Élettartam: 2 elég rövid

Hoszúsága: 3 alapvetően rövid, de ebből ennyi is bőven sok(k)

Irányithatóság: 6 a tárazás katasztrofális

Összesen 5,5 ha nem muszáj ne próbáljátok ki

Pozitívum

Negatívum

- a küldetések célja változatos

- a rideg valóságot mutatja be (gyerek hullák romok mindenfelé stb…)

- Kivégzések

- trükkös halálnemek (hordók, gránátok, áram)

- próbáltam kerseni több pozitívumot is, de nincs több

- Az egész játék

 

Címkék: konzol teszt játék xbox rossz játékok velvet 360 assasian

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://joxbox360jatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr991156655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása